Jika ada link yang broken atau tidak dapat digunakan lagi, silahkan tinggalkan pesan anda di bawah postingan guna membangun weblog ini menjadi lebih baik. | Jika ada Serial / Patch / Crack / Keygen / License / Key yang tidak dapat digunakan lagi, silahkan tinggalkan pesan anda di bawah postingan.SUHNDY@GMAIL.COM/SUHNDY@YAHOO.COM/TLP:628388288180/28ebede4

Bacaan Al-Quran dengan terjemahan (audio) MP3 download



Alhamdulillah, Semoga Allah melimpahkan RahmatNya ke atas kita.

Sebuah organisasi Indonesia telah berusaha mengeluarkan bacaan Al-Quran bersama dengan terjemahannya dalam audio, yang boleh kita dengar bersama. Bacaan2 surah diambil dari bacaan2 Qari2 terkenal lalu dimasukkan terjemahan didalam bahasa Indonesia yang sama sekali dengan bahasa Malaysia.

Terjemahan surah2 lain masih diusahakan, sama2 kita nantikan. Bacaan Qari As-Sudais Asy-Syuraim, Misyari Rasyid Al-Ifasi, Syeikh Al-Ghomidi dan Syeikh Al-Husairi boleh didapati di laman asal perusaha http://nurulalim.blogspot.com/

Dari Abi Umamah r.a katanya, aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda “Bacalah olehmu akan Al-Quran, sesungguhnya dia datang pada Hari Kiamat kelak memberi syafaat kepada tuannya”. – Hadis Riwayat Muslim.

Sabda Rasulullah s.a.w:

“ Bacalah olehmu akan al-Quran sesungguhnya ia akan datang pada hari qiamat memberi syafa’at kepada pembacanya”- (Riwayat Muslim)

Dari Nawwas bin Sam’an r.a katanya, aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda “Dibawa di Hari Kiamat nanti Al-Quran dan ahlinya, yang beramal dengannya di dunia. Mendahuluinya oleh Suratul Baqarah dan Ali Imran, kedua-duanya berhujah membela tuannya”. – Hadis Riwayat Muslim (dengan riwayat yang sahih)

Sabda Rasulullah s.a.w:

“ Sebaik-baik ibadat (sunat) umatku ialah membaca al-Quran” – (Riwayat al-Tirmidzi)

Sabda Rasulullah s.a.w:

“ Barangsiapa mendengar satu ayat dari kitab Allah (al-Quran) maka ia akan menjadi cahaya untuknya pada hari qiamat” – (Riwayat Ahmad)

Allahua’lam.

Silakan copy & paste link2 dibawah (sebarkan) ke seluruh nusantara, mudah2an Allah redha akan kita. Amin. – chromosome @ Abu Aaqil

Updated on 9-Oct-10:

Terima kaseh pada pengunjung yang mencadangkan supaya file2 semua dimasukkan ke dalam torrent. Saya baru berexperimentasi dengan torrent upload.

Torrent file boleh didapati di sini, http://isohunt.com/release?poster=xyy_chromosome

isoHunt Logo

Anda boleh gunakan torrent client uTorrent (atau lain2). Kebiasaannya ISP kenakan bandwidth throttling. Selamat mencuba..

Note: Kalau berjaya, sila seed. Setakat ni hanya laptop saya yang seed.  Sebarang cadangan amat dihargai.

Updated on 7-Sep-10:

Terima kaseh pada para pemberitahu, Alhamdulillah telah dikemaskini link untuk terjemahan surah As Shaffaat hingga akhir. Boleh download di bawah atau 037 Ash-Shaffaat (31.60 MB)

Updated on 13-Jun-10:

InsyaAllah, jika alami kesukaran mendownload mp3 dari site RasulDahri.com boleh mendownload dari mirror yang diletak bersama dengan surah.

Updated on 11-Jun-10:

Alhamdulillah, diberi kita kemudahan untuk kita mendengar terjemahan2 lengkap Al Quran. Terima kaseh umis atas info yang diberi. Terima kaseh juga pada pengusaha2 RasulDahri.Com. Semoga Allah memberi pahala sebesar2nya. Amin.

Senarai Penuh (1- 114):

5 komentar:

  1. :k:MANTAPPPPPPPPPPPPPPPP BOSSSSSSSSSSSSSS

    BalasHapus
  2. Alhamdulillah..terima kasih dengan perkongsian ini..semoga barakah.

    BalasHapus
  3. boleh try download video taddabur di laman web ini : http://siramarakmal.blogspot.com/2012/06/senarai-114-video-taddabur-surah-dan.html

    BalasHapus
  4. Thanks very much,,

    ada masukan, sepertinya lebih bagus kalo tiap file dikasi keterangan siapa qori nya begityu..
    http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/8.gif

    BalasHapus

SILAHKAN KOMEN ?...TLP:08388288180/SUHNDY@GMAIL.COM




Popular Posts

 
silahkan copy dan pasang diblog anda,jadikan bloging lebih bersahabat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...